Książka obiektu budowlanego zawiera wpisy dotyczące przeprowadzanych badań i kontroli stanu technicznego, remontów i przebudowy, w okresie użytkowania obiektu budowlanego. Dokument ten obowiązkowo zakładany i prowadzony jest dla każdego budynku oraz obiektu budowlanego (za wyjątkiem: budynków mieszkalnych jednorodzinnych, garażowych i gospodarczych w zabudowie jednorodzinnej, obiektów budowlanych budownictwa zagrodowego i letniskowego, a także dróg lub obiektów mostowych, jeżeli posiadają one książkę drogi lub książkę obiektu mostowego prowadzoną na podstawie przepisów o drogach publicznych).
W 2023 roku właściciele i zarządcy nieruchomości dobrowolnie korzystali z systemu Cyfrowej Książki Obiektu (c-KOB, dostępnego pod linkiem: https://c-kob.gunb.gov.pl/ ). Od 1.1.2024 r. nowe książki dla obiektów muszą być zakładane wyłącznie w formie cyfrowej.
Więcej treści o budownictwie po zalogowaniu. Nie posiadasz dostępu? Wypróbuj!
Sprawdź
Książki papierowe, założone do 31.12.2023 r. mogą być prowadzone w tej formie do końca 2026 r., a od 1.1.2027 r. wpisy będą kontynuowane wyłącznie cyfrowo z wykorzystaniem systemu c-KOB.
Prowadzenie książki obiektu w formie cyfrowej wymaga założenia indywidualnego konta w c-KOB, które chronione jest hasłem.
System Legalis Administracja – kompleksowe wsparcie każdego urzędnika. Wypróbuj!
Sprawdź