To do JST należy przeliczenie ewentualnych korzyści płynących z utworzenia oddziału integracyjnego w szkole.
Zgodnie z Załącznikiem Algorytm podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na rok 2024. do rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2024 na oddział integracyjny w szkole gmina otrzyma dodatkowo następującą wagę:
P9 = 0,800 dla uczniów lub słuchaczy niepełnosprawnych w oddziałach integracyjnych w szkołach podstawowych i szkołach ponadpodstawowych (na podstawie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego) – wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy – N9,i,
Dodatkowo mogą być naliczone inne wagi dotyczące m.in. położenie jednostki dotującej, poziom nauczania, a także niepełnosprawności ucznia.
Zgodnie z art. 127 ust. 3 ustawy – Prawo oświatowe uczniowi objętemu kształceniem specjalnym dostosowuje się odpowiednio program wychowania przedszkolnego i program nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Dostosowanie następuje na podstawie opracowanego dla ucznia indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego uwzględniającego zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w ust. 10.
Biorąc powyższe pod uwagę, to do JST należy przeliczenie ewentualnych korzyści płynących z utworzenia oddziału integracyjnego w szkole.