Skontaktuj się z nami!
Zadzwoń: 22 311 22 22 lub napisz: [email protected]

Potrzebujesz dodatkowej pomocy? Wybierz formę:

Logowanie i personalizacja

Logowanie do Systemu Legalis Administracja

Jak zalogować się do Systemu Legalis Administracja?

Zalogować się do Systemu można na dwa sposoby:
1. Klikając w przycisk Zaloguj – pojawia się okno logowania, gdzie należy wpisać indywidualny login i hasło*

Dzięki takiemu logowaniu będziesz miał dostęp m.in. do: Poradni Eksperckiej (jeśli jest dostępna w Twojej wersji abonamentu), własnych dokumentów Ulubionych, Twojej Historii aktywności w Systemie, a także aktywujesz Alerty o zmianach w wybranych aktach prawnych.

2. Można także skorzystać z przycisku Zaloguj po IP; System automatycznie zaloguje Cię po unikatowym numerze sieci komputerowej urzędu/podmiotu.

*Jeżeli Użytkownik nie ma indywidualnego loginu i hasła powinien skontaktować się z informatykiem w swoim miejscu pracy lub z Działem Obsługi Klienta C.H.Beck pod nr tel. 22 311 22 22.

Co należy zrobić, gdy zdarzy się zapomnieć hasło do logowania?

Istnieje możliwość ustanowienia nowego hasła. W oknie logowania należy kliknąć w link POTRZEBUJESZ POMOCY Z LOGOWANIEM ?

Czy można zmienić login do Systemu?

Prośbę dotyczącą zmiany loginu dostępu do Systemu Legalis Administracja należy przesłać na adres poczty e-mail: [email protected].

Historia pracy w Systemie

Czy w Systemie Legalis Administracja jest dostępna historia pracy?

Tak, dostęp do historii pracy Użytkownika możliwy jest na dwa sposoby:

  • W prawej części strony startowej znajduje się boks Twój Legalis → Ostatnio oglądane (warto w nim kliknąć link Zobacz więcej >> aby wyświetlić pełną historię pracy z dokumentami w Legalis Administracja).
  • Po kliknięciu w ikonę Mój profil (druga ikona od prawej strony w menu znajdującym się w prawej, górnej części ekranu) a następnie w zakładkę Historia, ukaże się wykaz ostatnio otwieranych dokumentów w podziale na ich typy. Ostatnia zakładka z prawej strony pokazuje wyniki działania wyszukiwarki.

Personalizacja Systemu Legalis Administracja

Jak działa funkcja Ulubione w Legalis Administracja?

Większość znajdujących się w Legalis Administracja dokumentów można dodać do zakładki Ulubione. Użytkownik ma możliwość tworzenia w niej folderów tematycznych lub grupowania dokumentów pod względem typu treści (akty prawne, orzeczenia, komentarze, itd.). Umieszczenie najczęściej wykorzystywanych dokumentów w Ulubionych zapewnia do nich szybki i bezpośredni dostęp. Aby zapisać dokument w teczce Ulubione, należy kliknąć w ikonę gwiazdki, znajdującą się nad dokumentem, w prawej górnej części ekranu.

Czy jest miejsce w Systemie, w którym znajduje się większość potrzebnych treści z obszaru działania danego wydziału urzędu/organizacji?

Na stronie głównej znajdują się linki do Moich modułów, czyli tematycznych stron dedykowanych osobom pracującym w urzędzie lub organizacji, w których Użytkownik znajdzie większość treści potrzebnych mu w pracy. Dokumenty podzielone są pod względem wybranych zagadnień.

Czy w Systemie Legalis Administracja można ustawić jeden modułów jako stronę główną?

Tak. W centralnej, górnej części każdego modułu tematycznego możliwe jest zaznaczenie opcji Ustaw jako stronę główną.

Gdzie znaleźć aktualności z zakresu tematyki, którą zajmujemy się w urzędzie/organizacji?

Do aktualności dotyczących pracy poszczególnych dziedzin, np. kadrowych, najłatwiej dotrzeć otwierając moduł Aktualności:

  • znajdujący się na stronie głównej , w lewej części ekranu; po otwarciu Aktualności warto skorzystać z filtra Dziedzina, aby zobaczyć tylko te treści, którymi jesteśmy zainteresowani
  • w każdym module tematycznym w jego górnej, lewej części.

Korzystanie z wyszukiwarki

Odnajdywanie ustaw, aktów prawnych i odpowiedzi na zagadnienia

Jak szybko odnaleźć ustawę?

  • W okno wyszukiwarki wpisz kluczowe słowo lub wyrażenie występujące w tytule albo treści aktu prawnego, a następnie kliknij przycisk Enter na klawiaturze komputera lub ikonę lupki na wyszukiwarce. Ustawa powinna pojawić się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania.
  • Wpisz skrót aktu prawnego do wyszukiwarki. Listę skrótów znajdziesz TUTAJ
  • Wpisz do wyszukiwarki rocznik Dziennika Ustaw lub Monitora Polskiego, a następnie jego pozycję według następującego wzoru: Dz.U. 2022 poz. 645 lub dzu 2022 poz 645.

Nie widzę aktów prawnych niższego rzędu w wynikach wyszukiwania. Jak je odnaleźć?

W okno wyszukiwarki wpisz słowo kluczowe lub wyrażenie występujące w tytule albo treści aktu prawnego, a następnie skorzystaj z możliwości zawężenia wyników wyszukiwania za pomocą lewego panelu, np. Akty Prawne -> Dziennik Ustaw -> Rozporządzenia lub Akty Prawne -> Prawo miejscowe -> Uchwała.

Jak znaleźć w Systemie Legalis Administracja odpowiedź na zagadnienie, nad którym aktualnie pracuję?

  • W okno wyszukiwarki wpisz słowo lub wyrażenie odpowiadające zagadnieniu, które Cię interesuje, a następnie skorzystaj z możliwości zawężenia wyników wyszukiwania za pomocą lewego panelu, np. Praktyczne Wyjaśnienia -> Szukaj w wynikach -> Rok -> Hasło.
  • Znajdź potrzebny akt prawny (sposoby wyszukiwania aktów prawnych opisane w punktach powyżej) a następnie kliknij w ikonę grupującą powiązane z nim treści (ikona plus). Do dyspozycji masz m.in. Komentarze, Praktyczne Wyjaśnienia, Poradniki lub Orzeczenia.

System Legalis Administracja nie wyszukał aktu prawnego. Jaka może być tego przyczyna?

Najczęstsze powody nie odnalezienia konkretnego aktu prawnego to:

  • błąd w tytule aktu. Należy sprawdzić tytuł lub skorzystać z systemu podpowiedzi w wyszukiwarce
  • błąd w numerze, pozycji lub roku publikacji. Należy sprawdzić dane lub skorzystać z wyszukiwania tekstowego.
  • akt już nie obowiązuje lub jest dopiero aktem oczekującym na wejście w życie. Wyszukiwarka przeszukuje domyślnie tylko akty obowiązujące. Należy ustawić wyszukiwanie w aktach nieobowiązujących lub oczekujących (opcja w wyszukiwarce zaawansowanej dla aktów prawnych – poprzez menu rozwijalne po prawej stronie okna wyszukiwarki).

Praca na kilku dokumentach

Jak najłatwiej rozpocząć pracę na kilku dokumentach jednocześnie w Legalis Administracja?

Wybrany dokument należy otworzyć w nowym oknie lub nowej zakładce przeglądarki. Najłatwiej skorzystać w tym celu z menu rozwijanego po kliknięciu prawym przyciskiem myszki w link do wybranego dokumentu.

Powyższą funkcję możesz uzyskać również dzięki otwarciu wielu stron głównych. W tym celu należy kliknąć prawym przyciskiem myszy w napis Legalis Administracja lub ikonę Strony Głównej (pierwsza od lewej ikona „domu” znajdująca się w lewym górnym rogu Systemu).

Brak dostępu do publikacji

Dotychczas mieliśmy dostęp do komentarza (lub innej publikacji), a obecnie nie można go otworzyć. Co należy zrobić?

Jeśli z jakiegoś powodu zaistniał problem z dostępem do wybranych treści, należy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: 22 311 22 22 lub na adres e-mail: [email protected].

Akty prawne

Aktualizacja danych w Systemie Legalis Administracja

Z jaką częstotliwością aktualizowane są dane w Systemie Legalis Administracja?

Dane w Systemie Legalis Administracja aktualizowane są każdego dnia roboczego.

Praca z aktem prawnym

Jak mogę zmienić widok aktu prawnego, aby przy artykułach wyświetlały się ikony komentarzy, orzeczeń?

Kliknij w Widok aktu. Jest to pierwsza z lewej strony zakładka na pasku nawigacyjnym nad aktem prawnym. Umożliwia wybór jednego spośród trzech dostępnych widoków aktu: nowoczesnego (ikony plusów przy numerach artykułów), klasycznego (ikony treści powiązanych, m.in. komentarzy, orzeczeń ect.) oraz tekstowego.

Jak najlepiej przenieść wybrane artykuły ustawy do edytora tekstu?

W panelu nawigacyjnym z lewej strony aktu prawnego trzeba wybrać zakładkę Spis treści. Następnie należy kliknięciem w kwadracik obok artykułu zaznaczyć te części ustawy, które chcemy przenieść do edytora tekstu i kliknąć przycisk Pokaż wybór. W miejscu widoku pełnego tekstu aktu prawnego wyświetlą się wybrane przez nas artykuły. Następnie spośród ikon nad aktem prawnym należy wybrać Eksportuj i w kolejnym kroku Edytuj.

Gdzie można sprawdzić zmiany między obowiązującym tekstem przepisu, a jego poprzednimi wersjami?

Należy kliknąć w ikonę plusa znajdującą się przy artykule aktu prawnego, którego poprzednią wersję chcemy sprawdzić, a następnie wybrać opcję Porównaj wersje. System wyświetli interesujący nas przepis we wszystkich wersjach czasowych. Aby łatwiej zapoznać się ze zmianami, które miały miejsce pomiędzy poszczególnymi wersjami, warto kliknąć przycisk Nanieś zmiany.

Gdzie znaleźć akty wykonawcze do danej ustawy?

W menu bocznym z lewej strony tekstu aktu prawnego, w części Relacje znajduje się link Wykonywany przez. Po jego kliknięciu wyświetli się lista wszystkich aktów wykonawczych do danego aktu prawnego.

Czy Legalis Administracja może wysyłać powiadomienia o mających wejść w życie zmianach ustawy?

Legalis Administracja może informować o zmianach w przepisach, które zostały zapisane do listy subskrybowanych aktów prawnych. Aby zapisać akt prawny do listy subskrypcyjnej należy kliknąć ikonę dzwonka (pierwsza ikona z lewej strony, na wysokości skróconej nazwy aktu prawnego), a następnie polecenie Zapisz.

Orzeczenia

Praca z orzeczeniami w Systemie Legalis Administracja

Czy orzeczenie w Legalis Administracja można odszukać za pomocą sygnatury?

Tak. W okno wyszukiwarki wpisz sygnaturę orzeczenia (np. II OPS 4/05) i kliknij Enter lub Szukaj.

Jak otworzyć orzeczenie merytorycznie powiązane z wybranym przepisem?

Kliknij w ikonę plusa (pod którym znajdują się treści powiązane z danym artykułem) przy wybranym przepisie, a następnie wybierz Orzeczenia.

Dlaczego nie widzę wszystkich orzeczeń powiązanych z wybranym przepisem?

W pierwszej kolejności w Systemie Legalis Administracja wyświetlane są orzeczenia tezowane.
Jeśli chcesz wyświetlić również orzecznictwo nietezowane, po otwarciu rozstrzygnięć dla danego przepisu w lewym panelu zaznacz opcję Tezowane -> nie.

Czy mogę wyświetlić orzeczenia najchętniej cytowane w innych rozstrzygnięciach lub przez autorów publikacji (komentarze, poradniki, czasopisma)?

Za pomocą sortowania wyników wyszukiwania orzeczeń w prawym górnym rogu (lista rozwijana) wybierz opcję wg cytowań. Po otwarciu wybranego orzeczenia zwróć uwagę na prawy panel Powiązanych dokumentów, za pomocą którego otworzysz potrzebny zbiór powiązanych rozstrzygnięć.

Przydatne treści autorskie

Praca z treściami autorskimi w Systemie Legalis Administracja

W jaki sposób szybko dotrzeć do tekstów czasopism, komentarzy i poradników w Legalis Administracja?

Dostęp do wszystkich tekstów czasopism, komentarzy i poradników najłatwiej uzyskać przez menu boczne znajdujące się na stronie głównej Legalis Administracja.

Czy elementy księgozbioru (komentarze, poradniki, praktyczne wyjaśnienia) są powiązane w Legalis Administracja z wybranym przepisem?

Tak. Kliknij w treści powiązane z danym artykułem (ikona plusa przy numerze artykułu przepisu), a następnie wybierz potrzebny zakres księgozbioru. W dalszej kolejności możesz korzystać z filtrów dostępnych z lewej strony ekranu.

Jak dotrzeć do księgozbioru powiązanego merytorycznie z całym aktem prawnym?

Otwórz wybrany akt prawny a następnie z lewej strony kliknij w link Dokumenty powiązane.

Jak odnaleźć pełen księgozbiór dla poszukiwanego zagadnienia, np. „wznowienie postępowania administracyjnego”?

W wyszukiwarce wpisz poszukiwane zagadnienie i zmień w rozwijanym menu (obok okna wyszukiwarki Szukaj) typ poszukiwanych dokumentów z Wszystkie treści na Księgozbiór.

Tematy specjalne, praktyczne wyjaśnienia, analizy

Czym są Tematy specjalne?

Tematy specjalne dostępne są na stronach modułów tematycznych i zawierają posegregowane na kategorie oraz podzielone tematycznie, wszystkie dostępne w Legalis Administracja treści dotyczące danego zagadnienia.

Czym są Praktyczne wyjaśnienia?

To umieszczone w Legalis Administracja odpowiedzi ekspertów na pytania zadane przez Użytkowników z innych urzędów, organizacji i firm, w ramach usługi Poradni eksperckiej.

Czym są Analizy?

Analizy to kompleksowe omówienie istotnych problemów z obszarów prawa pracy, podatkowych i innych; to omówienie zagadnień trudnych i niejednoznacznie interpretowanych.

Procedury administracyjne i wzory uchwał JST

Dlaczego warto korzystać z Procedur Administracyjnych i Wzorów uchwał JST?

Procedury i wzory umożliwiają szybkie przygotowanie:

  • decyzji,
  • formularzy,
  • instrukcji,
  • deklaracji,
  • umów,
  • innych niezbędnych dokumentów.

Szkolenia video

Dlaczego warto korzystać ze szkoleń video?

Ponieważ masz możliwość rozwijania wiedzy razem z ekspertami Beck Akademii dzięki stałemu dostępowi do nagranych szkoleń video.

Najważniejsze korzyści:

1. Eksperci z wieloletnim doświadczeniem praktycznym
2. Imienne certyfikaty
3. Materiały powiązane do szkoleń video
4. Dostępność przez cały okres trwania abonamentu
5. Cykliczny rozwój bazy szkoleń o aktualne tematy
6. Szeroki zakres tematyczny:

  • finanse publiczne,
  • kadry i płace,
  • zamówienia publiczne,
  • postępowanie administracyjne,
  • gospodarka komunalna,
  • ochrona środowiska,
  • gospodarka nieruchomościami,
  • oświata.

Poradnia ekspercka

Korzystanie z Poradni eksperckiej

W jaki sposób można zadać pytanie Ekspertowi z Poradni Legalis Administracja?

Na stronie głównej lub w Twoim module kliknij w Zadaj pytanie, a następnie wybierz dziedzinę, w której chcesz skonsultować się z Ekspertem.

Gdzie sprawdzić ile jeszcze, w ramach bieżącego abonamentu, można zadać pytań Ekspertom z Poradni Legalis Administracja?

Na stronie głównej oraz w każdym module tematycznym masz możliwość skorzystania z Poradni. Liczbę pytań pozostałych do wykorzystania oraz będących w konsultacji znajdziesz tuż nad przyciskiem Zadaj pytanie.

Gdzie w Systemie Legalis Administracja można znaleźć odpowiedzi na pytania zadane w Poradni Eksperckiej przez innych Użytkowników?

Odpowiedzi na pytania innych Użytkowników Legalis Administracja to dokumenty nazywane Praktyczne wyjaśnienia. Poddane anonimizacji, dostępne są w bazie Praktycznych wyjaśnień, którą znaleźć można poprzez wyszukiwarkę albo na stronach modułowych (w podziale tematycznym).

Czy w Poradni Eksperckiej można zadać pytanie telefonicznie?

Tak, jest to możliwe w Poradniach z dziedzin Finanse publiczne oraz Kadry i płace.

Dlaczego nie widzę w Systemie Legalis Administracja Poradni Eksperckiej?

Poradnia w Legalis Administracja nie jest dostępna jeśli korzystasz z:

  • logowania niespersonalizowanego, czyli za pomocą opcji Zaloguj po IP
  • pakietu Standard (sprawdź swój pakiet klikając w opcję Mój profil -> Moje moduły).

Wsparcie Klienta

Kontakt z Działem Obsługi Klienta

W jaki sposób można skontaktować się z Działem Obsługi Klienta?

Z Działem Obsługi Klienta można skontaktować się dzwoniąc pod numer telefonu: 22 311 22 22 lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: [email protected].

Abonament Legalis Administracja

Czy w ramach abonamentu Legalis Administracja przysługuje szkolenie, czy też jest ono dodatkowo płatne?

Klientowi w ramach umowy przysługuje bezpłatne szkolenie dotyczące zakupionego systemu.

Więcej informacji na temat szkoleń znajdziesz na stronie: gov.legalis.pl/pomoc/szkolenia

Czy istnieje możliwość zmiany konfiguracji Systemu Legalis Administracja w trakcie trwania abonamentu?

Tak, istnieje taka możliwość. W tym celu należy skontaktować się z Doradcą Klienta, z którym ustalane były warunki zakupionej licencji Legalis Administracja lub z Działem Obsługi Klienta dzwoniąc pod numer telefonu: 22 311 22 22 lub wysyłając e-mail na adres: [email protected]

Gdzie znaleźć informację, kiedy kończy się abonament na System Legalis Administracja?

Informację na ten temat można uzyskać klikając w znajdującą się w prawej górnej części strony startowej ikonę Mój profil -> Moje moduły.

Nie znalazłeś odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami: 22 311 22 22 lub [email protected]