Aplikacja „Etykiety Prywatności” od Apple dużym krokiem naprzód

Dostępne już dziś

Aplikacje znajdujące się w App Store dla iOS oraz Mac będą wyświetlać obowiązkowe etykiety zawierające podsumowanie ich polityk prywatności. Ma to dostarczyć w zwięzły sposób informacji dotyczącego rodzaju zbieranych danych przez poszczególne aplikacje, zakresu oraz dalszych działań podejmowanych na tych danych.

Pomysł wprowadzenia etykiet w zakresie prywatności dla laików nie jest niczym rewolucyjnym. Już w 2010 r. zostały przygotowane prototypy etykiet prywatności w aplikacjach mobilnych.

W ostatnim czasie kraje takie jak Wielka Brytania, Singapur czy Finlandia rozpoczęły rozpowszechnianie etykiet bezpieczeństwa dla rynku IoT (Internet rzeczy). Apple to pierwszy technologiczny gigant o zasięgu globalnym, który zdecydował się na stosowanie oraz promowania tej taktyki.

Działania Apple skomentował Lorrie Cranor, który pełni funkcję dyrektora Laboratorium Prywatności i Prywatności Bezpieczeństwa CyLab Carnegiego i Mellonów. Jego zdaniem podejście firmy wygląda obiecująco. Niemniej jednak trudno jest na ten moment określić, ilu testów wymagało ono od użytkowników.

Etykiety

Etykiety posiadają trzy kategorie tj. dane wykorzystywane do śledzenia osoby, dane powiązane z osobą oraz dane niepowiązane z osobą. Etykieta może ujawniać informację dotyczące gromadzenia danych lokalizacyjnych osób, danych finansowych, kontaktowych, a wszystkie te elementy łączone są w ramach konta lub identyfikatora takiego jako numer urządzenia.

Etykieta może również pokazać, że dana aplikacja udostępnia informacje innym firmom, w celu śledzenia osoby w ramach innych witryn internetowych oraz usług.

W dzisiejszym środowisku aplikacji trudno jest znaleźć oprogramowanie, które pozbawione jest śledzenia.

Zamieszczanie danych dotyczących prywatności jest obligatoryjne jedynie dla nowych aplikacji lub tych, które otrzymały aktualizację. Wiele aplikacji ma jednak rzadkie cykle aktualizacji. Niemniej jednak, jak twierdzi Apple, niektórzy programiści zamieścili takie informacje jedynie, by uniknąć pozorów, że coś ukrywają.

Zgodnie ze stanowiskiem samego Apple etykiety wciąż są jeszcze w fazie podstawowej. Prawdziwa skuteczność będzie wymagała rzeczywistego egzekwowania nie tylko ze strony Apple ale również rządowych organów regulacyjnych.

Źródło: https://www.wired.com/story/apple-app-privacy-labels/




 

Wypróbuj System Legalis

 
Zadzwoń:
22 311 22 22
Koszt połączenia wg taryfy operatora.
lub zostaw swoje dane, a Doradca zbada Twoje potrzeby i uruchomi dostęp:

W polu numeru telefonu należy stosować wyłącznie cyfry (min. 9).


Uzyskaj dostęp

* Pola wymagane

Zasady przetwarzania danych osobowych: Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo C.H.Beck sp. z o.o., Warszawa, ul. Bonifraterska 17, kontakt: daneosobowe[at]beck.pl. Dane przetwarzamy w celu marketingu własnych produktów i usług, w celach wskazanych w treści zgód, jeśli były wyrażane, w celu realizacji obowiązków prawnych, oraz w celach statystycznych. W sytuacjach przewidzianych prawem, przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.


Wydawnictwo C.H.Beck
ul. Bonifraterska 17
00-203 Warszawa
Tel: 22 311 22 22
E-mail: [email protected]
NIP: 522-010-50-28, KRS: 0000155734
Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy
w Warszawie Kapitał Spółki: 88 000 zł

Polityka prywatności