Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej zorganizowała 6-7 września 2023 r. w Warszawie roku kolejną, siódmą edycję Krajowego Kongresu Sekretarzy.

Krajowy Kongres Sekretarzy jak zawsze poruszał najważniejsze i kluczowe tematy z obszarów zarządzania jednostką samorządu terytorialnego, prawa i prawidłowego stosowania przepisów oraz współpracy pomiędzy organami nadzoru, jednostkami samorządu terytorialnego, instytucjami rządowymi.

System Legalis Administracja po raz kolejny był Partnerem Krajowego Kongresu Sekretarzy.

W pierwszym dniu konferencji prezentowane były m.in.:

  • Kierunki zmian w samorządzie terytorialnym
  • Amerykańskie doświadczenia w zarządzaniu samorządem terytorialnym. Wnioski i najlepsze praktyki
  • e-Doręczenia i KSeF a systemy dziedzinowe w JST
  • Dobre Praktyki Organizacji i Zarządzania w Administracji Samorządowej
  • Rola nowoczesnego systemu informatycznego dla JST w czasach zmian i kryzysów
  • Zarządzanie ryzykiem jako system wczesnego ostrzegania.

Drugi dzień Kongresu to również szereg interesujących tematów:

  • Udostępnianie informacji publicznych. Najważniejsze wnioski wynikające z praktyki i orzecznictwa. Proponowane zmiany w zakresie ustawy
  • Narzędzia udziału obywateli w kształtowaniu polityki samorządu. Partycypacja społeczna, w szczególności budżet obywatelski i referendum lokalne
  • Nowoczesne działania i programy obsługi klienta na podstawie praktycznych rozwiązań Urzędu Miejskiego we Wrocławiu
  • Konkurs grantowy „Cyberbezpieczny samorząd” – jak zadbać o bezpieczeństwo cyfrowe w samorządzie?
  • Przywództwo. Jak być skutecznym i użytecznym
  • Organizacja i przeprowadzenie wyborów. Wyzwania i dylematy
  • Wybory. Nowe wyzwania dla samorządów i Centralny Rejestr Wyborców – wdrożenie od 1 sierpnia 2023 r.

Gratulujemy kolejnej udanej edycji Krajowego Kongresu Sekretarzy!