Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej zorganizowała 6-7 września 2023 r. w Warszawie roku kolejną, siódmą edycję Krajowego Kongresu Sekretarzy.
Krajowy Kongres Sekretarzy jak zawsze poruszał najważniejsze i kluczowe tematy z obszarów zarządzania jednostką samorządu terytorialnego, prawa i prawidłowego stosowania przepisów oraz współpracy pomiędzy organami nadzoru, jednostkami samorządu terytorialnego, instytucjami rządowymi.
System Legalis Administracja po raz kolejny był Partnerem Krajowego Kongresu Sekretarzy.
W pierwszym dniu konferencji prezentowane były m.in.:
- Kierunki zmian w samorządzie terytorialnym
- Amerykańskie doświadczenia w zarządzaniu samorządem terytorialnym. Wnioski i najlepsze praktyki
- e-Doręczenia i KSeF a systemy dziedzinowe w JST
- Dobre Praktyki Organizacji i Zarządzania w Administracji Samorządowej
- Rola nowoczesnego systemu informatycznego dla JST w czasach zmian i kryzysów
- Zarządzanie ryzykiem jako system wczesnego ostrzegania.
Drugi dzień Kongresu to również szereg interesujących tematów:
- Udostępnianie informacji publicznych. Najważniejsze wnioski wynikające z praktyki i orzecznictwa. Proponowane zmiany w zakresie ustawy
- Narzędzia udziału obywateli w kształtowaniu polityki samorządu. Partycypacja społeczna, w szczególności budżet obywatelski i referendum lokalne
- Nowoczesne działania i programy obsługi klienta na podstawie praktycznych rozwiązań Urzędu Miejskiego we Wrocławiu
- Konkurs grantowy „Cyberbezpieczny samorząd” – jak zadbać o bezpieczeństwo cyfrowe w samorządzie?
- Przywództwo. Jak być skutecznym i użytecznym
- Organizacja i przeprowadzenie wyborów. Wyzwania i dylematy
- Wybory. Nowe wyzwania dla samorządów i Centralny Rejestr Wyborców – wdrożenie od 1 sierpnia 2023 r.
Gratulujemy kolejnej udanej edycji Krajowego Kongresu Sekretarzy!