Projekt ma na celu wydłużenie o 3 lata okresu zapewniania przez gminę lokalu zamiennego.

Projekt ustawy stanowi realizację postulatu zawartego w petycji indywidualnej o możliwość doręczeń w postępowaniu administracyjnym na adres skrytki pocztowej. Obecnie w postępowaniu przed sądami administracyjnymi nie występuje możliwość doręczenia pisma na wniosek adresata na adres skrytki pocztowej. (https://www.senat.gov.pl/prace/druki/record,11595.html)

Istotą projektu jest zmiana ustawy z 30.8.2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi polegająca na tym, że na wniosek adresata doręczenie może być dokonane na wskazany przez niego adres skrytki pocztowej. W takim przypadku pismo przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z 23.11.2012 r. – Prawo pocztowe składa się w placówce pocztowej tego operatora, pozostawiając zawiadomienie o tym w skrytce pocztowej adresata. W zawiadomieniu wskazuje się placówkę pocztową operatora, w której złożono przesyłkę, oraz zamieszcza się informację, że należy ją odebrać w terminie 7 dni od dnia pozostawienia zawiadomienia.

Doręczenie na adres skrytki pocztowej nie wyklucza powtórnego zawiadomienia po upływie 7 dni, a w ostateczności przyjęcia fikcji doręczenia.

Ustawa ma wejść w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.