W rozporządzeniu określono szczegółowy tryb przyznawania i rozliczania dotacji podmiotowej z budżetu państwa dla Polskiej Agencji Prasowej Spółka Akcyjna (dalej: PAP) na dofinansowanie działalności bieżącej PAP, związanej z realizacją jej celów. Z art. 1 ustawy z 31.7.1997 r. o Polskiej Agencji Prasowej (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 643) wynika, że PAP:
1) mająca charakter publicznej agencji prasowej, uzyskuje i przekazuje odbiorcom rzetelne, obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i z zagranicy;
2) ma obowiązek upowszechniać stanowiska Sejmu, Senatu, Prezydenta RP i Rady Ministrów;
3) umożliwia innym naczelnym organom państwa prezentowanie stanowisk w ważnych sprawach państwowych.
PAP składa do MKiDN:
1) wniosek o udzielenie dotacji, wskazując szczegółowo zadania służące realizacji tych celów, kwotę dotacji oraz szczegółowe uzasadnienie (wniosek składa się w terminie 30 dni od dnia rozliczenia otrzymanej dotacji za rok ubiegły);
2) sprawozdania z realizacji zadań, na które została przyznana dotacja, i jej wykorzystania, przedstawiając ministrowi raporty kwartalne i roczne z wykonywania w okresie sprawozdawczym zadań, na które została przyznana dotacja, wchodzących w zakres działalności bieżącej.
* Pola wymagane
Zasady przetwarzania danych osobowych: Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo C.H.Beck sp. z o.o., Warszawa, ul. Bonifraterska 17, kontakt: daneosobowe[at]beck.pl. Dane przetwarzamy w celu marketingu własnych produktów i usług, w celach wskazanych w treści zgód, jeśli były wyrażane, w celu realizacji obowiązków prawnych, oraz w celach statystycznych. W sytuacjach przewidzianych prawem, przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.