W rozporządzeniu określono szczegółowy tryb przyznawania i rozliczania dotacji podmiotowej z budżetu państwa dla Polskiej Agencji Prasowej Spółka Akcyjna (dalej: PAP) na dofinansowanie działalności bieżącej PAP, związanej z realizacją jej celów. Z art. 1 ustawy z 31.7.1997 r. o Polskiej Agencji Prasowej (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 643) wynika, że PAP:

1) mająca charakter publicznej agencji prasowej, uzyskuje i przekazuje odbiorcom rzetelne, obiektywne i wszechstronne informacje z kraju i z zagranicy;

2) ma obowiązek upowszechniać stanowiska Sejmu, Senatu, Prezydenta RP i Rady Ministrów;

3) umożliwia innym naczelnym organom państwa prezentowanie stanowisk w ważnych sprawach państwowych.

PAP składa do MKiDN:

1) wniosek o udzielenie dotacji, wskazując szczegółowo zadania służące realizacji tych celów, kwotę dotacji oraz szczegółowe uzasadnienie (wniosek składa się w terminie 30 dni od dnia rozliczenia otrzymanej dotacji za rok ubiegły);

2) sprawozdania z realizacji zadań, na które została przyznana dotacja, i jej wykorzystania, przedstawiając ministrowi raporty kwartalne i roczne z wykonywania w okresie sprawozdawczym zadań, na które została przyznana dotacja, wchodzących w zakres działalności bieżącej.