Planowane rozwiązanie jest możliwe do realizacji, pod warunkiem że pracownicy będą zatrudnieni na podstawie umowy o pracę i spełniają warunki określone w art. 8 ust. 1 ustawy – Prawo o aktach stanu cywilnego.

Pobierz raport Legalis Administracja: Rozwój i zarządzanie kompetencjami pracowników samorządowych. Sprawdź

Zgodnie z art. 21 PracSamU, jeżeli wymagają tego potrzeby jednostki, pracownikowi samorządowemu można powierzyć, na okres do 3 miesięcy w roku kalendarzowym, wykonywanie innej pracy niż określona w umowie o pracę, pod warunkiem że jest ona zgodna z jego kwalifikacjami. W tym okresie pracownikowi przysługuje wynagrodzenie stosowne do wykonywanej pracy, nie niższe jednak od dotychczasowego.

W opisanym przypadku, jeśli zostaną spełnione wszystkie warunki przewidziane w powyższej regulacji, tj.:

1) okres wykonywania innej pracy przez każdego z pracowników nie przekroczy 3 miesięcy w roku kalendarzowym,

2) powierzona praca będzie odpowiadać kwalifikacjom każdego z pracowników,

3) powierzona praca będzie wykonywana za wynagrodzeniem nie niższym od dotychczasowego dla każdego z pracowników.

Przepisy nie wykluczają rozwiązania polegającego na czasowym powierzeniu wykonywania tej samej innej pracy najpierw jednemu pracownikowi, a następnie innemu.