Podatnicy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów nie muszą już prowadzić ewidencji wyposażenia ani kart przychodów pracowników.
Obowiązek ten zniosło nowe rozporządzenie ministra finansów, opublikowane w Dzienniku Ustaw z 2019 r. pod poz. 2544. Minister wydał je w związku ze zmianą ustawowego upoważnienia, ale przy okazji pojawiły się też inne nowości.
Przede wszystkim uznano, że podatnicy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów (PKPiR) powinni korzystać z podobnych uproszczeń, jakie przysługują osobom płacącym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
Wobec tych ostatnich od 1 stycznia 2019 r. zlikwidowany został obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia i kart przychodów pracowników. Teraz zniesiono go również wobec podatników prowadzących PKPiR.
W nowym rozporządzeniu uwzględniono też przedsiębiorstwo w spadku oraz spółkę cywilną osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku. Podmioty te bowiem również muszą wypełniać PKPiR, chyba że prowadzą księgi rachunkowe. ©℗
Agnieszka Pokojska
* Pola wymagane
Zasady przetwarzania danych osobowych: Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo C.H.Beck sp. z o.o., Warszawa, ul. Bonifraterska 17, kontakt: daneosobowe[at]beck.pl. Dane przetwarzamy w celu marketingu własnych produktów i usług, w celach wskazanych w treści zgód, jeśli były wyrażane, w celu realizacji obowiązków prawnych, oraz w celach statystycznych. W sytuacjach przewidzianych prawem, przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.