Projektowane zmiany mają jednocześnie pozwolić na możliwość dokonywania czynności związanych z zameldowaniem za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Projekt dopuszcza także możliwość dokonania zameldowania w formie dokumentu elektronicznego, które obecnie jest możliwe wyłącznie osobiście w siedzibie organu gminy.
Istotnym ułatwieniem ma być także to, że dokonując zameldowania w nowym miejscu, korzystając z tego samego formularza wniosku, dokonamy wymeldowania z adresu dotychczasowego . Projekt przesądza też o tym, że meldunek i wymeldowanie to czynności materialno-techniczne, a zatem niewymagające rozstrzygnięcia organu w formie decyzji administracyjnej.
Jeśli zaś chodzi o samą procedurę, to tak jak dotychczas obywatel polski, dokonujący zameldowania, przedstawia potwierdzenie pobytu w lokalu dokonane przez właściciela oraz przedkłada do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny tego właściciela lub podmiotu . Gdy zameldowanie następuje drogą elektroniczną, wymagane dokumenty trzeba będzie załączyć w postaci elektronicznej.
* Pola wymagane
Zasady przetwarzania danych osobowych: Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo C.H.Beck sp. z o.o., Warszawa, ul. Bonifraterska 17, kontakt: daneosobowe[at]beck.pl. Dane przetwarzamy w celu marketingu własnych produktów i usług, w celach wskazanych w treści zgód, jeśli były wyrażane, w celu realizacji obowiązków prawnych, oraz w celach statystycznych. W sytuacjach przewidzianych prawem, przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.