Zobowiązanymi do złożenia wniosku o zmianę posiadanej decyzji są:
Po zmianie przepisów zobowiązani muszą złożyć stosowny wniosek do właściwego organu w terminie do 5.3.2020 r. To termin o 6 miesięcy dłuższy niż wskazany w ustawie z 20.7.2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592).
Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje, że posiadane pozwolenie zintegrowane wygaśnie w zakresie gospodarowania odpadami a pozostałe decyzje (zezwolenie na zbieranie odpadów, zezwolenie na przetwarzanie odpadów, zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów albo pozwolenie na wytwarzanie odpadów) wygasną w zakresie określenia wymagań dotyczących zbierania lub przetwarzania odpadów (odpowiednio na podstawie art. 10 i art. 14 ust. 4 ustawy z 20.7.2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592).
Zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z 20.7.2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592), wnioskodawcy zmian w posiadanych decyzjach zostali zobowiązani do wskazania we wniosku:
Wymagania te nie uległy zmianie. Zakres wniosku jest dokładnie taki sam jak określony w ustawie z 20.7.2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592).
Przepisy art. 14 ust. 2 ustawy z 20.7.2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592) zawierają wykaz wymaganych załączników do przedmiotowego wniosku o zmianę decyzji. Ustawodawca przepisami ustawy z 19.7.2019 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1579) zmienił brzmienie art. 14 ust. 2 pkt. 4 i 5 ustawy z 20.7.2018 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r. poz. 1592), odnoszące się do wymaganych oświadczeń.
Nie uległa zmianom wymagalność następujących załączników do wniosku:
Przepisy ustawy z 19.7.2019 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1579) zmieniły natomiast brzmienie załączanych do wniosku dwóch oświadczeń.
Pierwsze z nich to oświadczenie, że w stosunku do posiadacza odpadów będącego osobą:
– nie wydano, na podstawie OdpadyU, ostatecznej decyzji o cofnięciu zezwolenia na zbieranie odpadów, zezwolenia na przetwarzanie odpadów, zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów lub pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględniającego zbieranie i przetwarzanie odpadów lub nie wymierzono co najmniej trzykrotnie administracyjnej kary pieniężnej, o której mowa w art. 194 OdpadyU, w wysokości przekraczającej łącznie kwotę 150 000 zł. Przed zmianą oświadczenie nie odnosiło się ani do krotności kary ani do jej wysokości.
Drugie ze zmienionych oświadczeń, wskazuje, że wspólnik, prokurent, członek zarządu lub członek rady nadzorczej posiadacza odpadów nie jest lub nie był wspólnikiem, prokurentem, członkiem rady nadzorczej lub członkiem zarządu innego przedsiębiorcy:
– za naruszenia popełnione w czasie, gdy jest lub był wspólnikiem, prokurentem, członkiem rady nadzorczej lub członkiem zarządu tego innego przedsiębiorcy.
* Pola wymagane
Zasady przetwarzania danych osobowych: Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo C.H.Beck sp. z o.o., Warszawa, ul. Bonifraterska 17, kontakt: daneosobowe[at]beck.pl. Dane przetwarzamy w celu marketingu własnych produktów i usług, w celach wskazanych w treści zgód, jeśli były wyrażane, w celu realizacji obowiązków prawnych, oraz w celach statystycznych. W sytuacjach przewidzianych prawem, przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.