Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 13.4.2018 r. w sprawie recept (Dz.U. poz. 745) ujednolica zasady i sposób wystawiania recept przez wszystkie osoby uprawnione, tzn. lekarzy, lekarzy dentystów, felczerów, starszych felczerów oraz pielęgniarki i położne, a także precyzuje sposób realizacji recept wystawianych w formie elektronicznej i papierowej oraz zakres niezbędnych danych do ich realizacji.

Rozporządzenie określa również nowy sposób otaksowania recepty, który polega na wytworzeniu dokumentu elektronicznego („Dokumentu Realizacji Recepty”) dla każdej pozycji na recepcie. Należy dodać, że powyższy dokument jest przechowywany w Systemie Informacji Medycznej.

W rozporządzeniu doprecyzowano również rodzaje dokumentów potwierdzających uprawnienia do realizacji recept dla inwalidy wojennego.

Krótki termin wejścia w życie rozporządzenia jest determinowany zmianą ustawy z 1.3.2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z wprowadzeniem e-recepty (Dz.U. poz. 697), która weszła w życie z dniem 18.4.2018 r.

Rozporządzenie weszło w życie

18.4.2018 r., z wyjątkiem § 7 ust. 5 pkt 4, 12 i 13 i ust. 6 pkt 4, 5 i 7 oraz załącznika nr 8 do rozporządzenia, które wchodzą w życie z dniem 17.10.2018 r.