Określono w nim procedury postępowania zarówno Policji, jak i służb pomocy społecznej w związku z wprowadzeniem zmian do ustawy z 12.3.2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 930) w zakresie bezpieczeństwa pracowników socjalnych.
Dokument wprowadza podział procesu asysty policyjnej na trzy części:
1) działania ośrodka pomocy społecznej - w tej części określono m.in., że kierownik ośrodka powinien złożyć wniosek o udzielenie asysty Policji (faksem lub elektronicznie) co najmniej 3 dni robocze przed planowanym terminem dokonania czynności wymagających takiej asysty; w sprawach niecierpiących zwłoki wniosek o asystę można też zgłosić ustnie, co nie wyklucza konieczności przesłania pisemnego wniosku po zakończeniu czynności; określono też, co powinien zawierać wniosek, czyli:
2) przebieg udzielania asysty - celem asysty jest przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa pracownikowi socjalnemu podczas rodzinnego wywiadu środowiskowego lub świadczenia pracy socjalnej w środowisku; asystujący funkcjonariusz Policji:
3) czynności po zakończeniu asysty - standardowo funkcjonariusz sporządza notatkę służbową z przebiegu asysty; dopiero w razie popełnienia czynu zabronionego, policjant ma obowiązek postępować zgodnie z obowiązującymi go procedurami służbowymi.
* Pola wymagane
Zasady przetwarzania danych osobowych: Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo C.H.Beck sp. z o.o., Warszawa, ul. Bonifraterska 17, kontakt: daneosobowe[at]beck.pl. Dane przetwarzamy w celu marketingu własnych produktów i usług, w celach wskazanych w treści zgód, jeśli były wyrażane, w celu realizacji obowiązków prawnych, oraz w celach statystycznych. W sytuacjach przewidzianych prawem, przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.