Listę Skarbów Dziedzictwa prowadzi Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego w systemie teleinformatycznym udostępnionym w BIP na jego stronie podmiotowej. Lista składa się z trzech części, w których zamieszcza się następujące dane:

1) w części pierwszej:

a) w polu pierwszym – numer pozycji listy,

b) w polu drugim – nazwę albo tytuł zabytku,

c) w polu trzecim – oznaczenie decyzji o wpisie zabytku na listę,

d) w polu czwartym – datę wpisania zabytku na listę,

e) w polu piątym – adnotację o skreśleniu zabytku z listy;

2) w części drugiej:

a) w polu pierwszym – opis zabytku,

b) w polu drugim – oznaczenie zbiorów,

c) w polu trzecim – fotografie zabytku;

3) w części trzeciej:

a) w polu pierwszym – oznaczenie decyzji albo postanowienia stanowiących podstawę zmiany, sprostowania lub uzupełnienia wpisu zabytku na listę, znajdujących się w aktach wpisowych zawierających dokumenty dotyczące postępowania w sprawie wpisania zabytku na listę,

b) w polu drugim – treść zmiany, sprostowania lub uzupełnienia wpisu zabytku na listę,

c) w polu trzecim – oznaczenie decyzji o skreśleniu zabytku z listy znajdującej się w aktach wpisowych, o których mowa w lit. a,

d) w polu czwartym – datę skreślenia zabytku z listy,

e) w polu piątym – informacje o innych decyzjach i orzeczeniach dotyczących wpisu zabytku na listę.

Ponadto, rozporządzenie odnosi się do kilku kwestii. Zabytek wpisuje się na listę pod oddzielną pozycją, oznaczoną numerem wynikającym z kolejności wpisu na listę. W pierwszej części pole drugie oraz w części – pola pierwsze i drugie wypełnia się na podstawie danych zawartych w decyzji o wpisie zabytku na listę.

Opis zabytku w części drugiej listy w polu pierwszym zawiera zwięzłe informacje określające w szczególności czas powstania zabytku, jego wymiary, materiał, z którego został wykonany, oraz technikę jego wykonania (w części drugiej, w polu drugim wpisuje się imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub posiadacza zabytku, a w przypadku zabytku będącego częścią zbiorów muzeum państwowego albo samorządowego – także nazwę kolekcji, w skład której wchodzi zabytek).

Jeżeli właścicielem lub posiadaczem zabytku jest osoba fizyczna albo jednostka organizacyjna niezaliczana do sektora finansów publicznych, jej imię i nazwisko albo nazwę wpisuje się za jej zgodą (w przypadku braku zgody wpisuje się adnotację „zbiory prywatne”).

W części drugiej listy w polu trzecim zamieszcza się fotografie zabytku w liczbie od 2 do 4, przedstawiające zabytek z różnych ujęć, wykonane na jednolitym tle, w dobrej ostrości, w rozdzielczości co najmniej 5 Mpx i w formacie co najmniej 9 × 13 cm.