Privacy International w ramach prowadzonej przez siebie kampanii wystosowała skargi dotyczące 7 firm znajdujących się pod jurysdykcją 3 różnych organów nadzoru. Nie było to więc działanie dotyczące jedynie Criteo. Organizacja obrała za cel weryfikację stosowania przepisów z zakresu ochrony danych osobowych m.in. przez brokerów danych oraz firmy reklamowe.

Zgodnie z oświadczeniem wydanym przez Criteo firma współpracuje z organem nadzoru w trakcie dokonywanego przeglądu i pozostaje pewna jakości swoich praktyk w zakresie prywatności. Firma zapewnia przy tym, że posiada udokumentowane doświadczenie w kwestii zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych. Criteo wskazało także na globalny charakter działalności, który w sposób naturalny wpływa na konieczność spełniania najwyższych wymagań w zakresie ochrony danych osobowych na całym świecie.

Privacy International złożyła skargi do organów nadzorczych na wiele firm zaraz po wejściu w życiu RODO. Organizacja dostrzega bowiem liczne naruszenia prywatności, wykorzystywanie danych użytkowników oraz profilowanie przez firmy branży reklamowej.

Źródło: https://techcrunch.com/2020/03/10/adtech-giant-criteo-is-being-investigated-by-frances-data-watchdog/