Rozporządzenie określa sposoby, warunki i zakres:
1) współdziałania organów Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) z organami administracji rządowej i samorządowej, państwowymi osobami prawnymi, państwowymi i samorządowymi jednostkami organizacyjnymi ;
2) udzielania organom KAS pomocy technicznej;
3) udostępniania organom KAS informacji zgromadzonych przez organy administracji rządowej i samorządowej, sądy, prokuraturę, państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne oraz państwowe osoby prawne.
Organy administracji rządowej i samorządowej, państwowe osoby prawne oraz państwowe i samorządowe jednostki organizacyjne, jako jednostki współdziałające, w granicach swoich ustawowych kompetencji współdziałają z organami KAS. Współdziałanie to polega na:
1) podejmowaniu i koordynacji wspólnych działań mających na celu zapobieganie i zwalczanie naruszeń przepisów prawa;
2) współpracy przy zabezpieczeniu miejsc przestępstw lub przestępstw skarbowych;
3) tworzeniu, w miarę potrzeby, wspólnych zespołów konsultacyjnych o charakterze doradczym;
4) organizowaniu i przeprowadzaniu szkoleń.
Jednostki współdziałające niezwłocznie udostępniają niezbędne dla realizacji zadań organów KAS informacje gromadzone w aktach spraw, zbiorach danych, ewidencjach i rejestrach, w tym informacje zapisane w formie elektronicznej. Udostępnienie informacji może polegać na:
1) umożliwieniu wglądu do dokumentów, w siedzibie jednostki współdziałającej, w tym w celu sporządzania notatek, kopii lub fotokopii (na żądanie organu KAS jednostka współdziałająca uwierzytelnia kopie dokumentów zawierających udostępnione informacje);
2) umożliwieniu zapisu kopii dokumentów na informatycznych nośnikach danych zawierających sumy kontrolne wygenerowane z utrwalonych danych, w tym w miarę możliwości z wykorzystaniem sprzętu jednostki współdziałającej;
3) przekazywaniu dokumentów za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Podjęcie tych czynności następuje na pisemny wniosek organu KAS, który zawiera:
1) określenie występującego z wnioskiem organu KAS;
2) datę i miejsce sporządzenia wniosku;
3) podstawę prawną;
4) zakres żądanych informacji i sposób ich udostępnienia;
5) zakres przedmiotowy działań przewidzianych do koordynacji;
6) termin i miejsce czynności, zakres podmiotowy i przedmiotowy czynności, warunki ich realizacji oraz imiona i nazwiska funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej lub pracowników w nich uczestniczących, w przypadku wspomnianej pomocy technicznej;
7) imienną pieczęć i podpis występującego z wnioskiem organu KAS.
Podjęcie czynności nie może zakłócać prawidłowego wykonywania zadań jednostek współdziałających, ale jeżeli jednostka taka nie może wykonać tych czynności niezwłocznie zawiadamia organ KAS o przyczynach niepodjęcia tych czynności.
Jeżeli wymagają tego przepisy prawa lub jest to konieczne z uwagi na interes jednostki współdziałającej albo osób trzecich, jednostka ta, po wykonaniu wspomnianych czynności w przypadkach niecierpiących zwłoki sporządza protokół. Protokół powinien określać:
1) termin i miejsce dokonania czynności, ich zakres podmiotowy i przedmiotowy, a także warunki ich realizacji;
2) numery legitymacji służbowych funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej pełniących służbę w jednostce organizacyjnej KAS lub pracowników zatrudnionych w tej jednostce;
3) imiona i nazwiska osób reprezentujących jednostkę współdziałającą oraz
4) podpisy osób uczestniczących w czynnościach (w razie braku podpisu, adnotację o przyczynie jego braku).
Protokół zatwierdza kierownik jednostki współdziałającej. Jeden egzemplarz protokołu otrzymuje odpowiednio organ KAS, funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej pełniący służbę w jednostce organizacyjnej KAS lub pracownik zatrudniony w tej jednostce, zaś drugi egzemplarz jednostka współdziałająca.